העתקת פסלי עץ
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6089.jpg)
פסל העץ המקורי של דניס קולייר.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6090.jpg)
מורחים שכבה ראשונה של סיליקון רך Mold Max® 10 להכנת תבנית.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6091.jpg)
מכסים את כל שטח מודל העץ בשכבה דקה מאוד של סיליקון רך ליציקה Mold Max® 10.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6092.jpg)
מבט נוסף על שכבת ה סיליקון Mold Max® 10 הראשונה. שכבה זו חשובה במיוחדת ונקראת "שכבת העתקת הפרטים".
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6093.jpg)
מורחים שכבה שניה של סיליקון Mold Max® 10. צובעים שכבה זו בפיגמנט לסיליקון SilcPig כדי להבטיח כיסוי טוב.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6094.jpg)
שכבת הסיליקון Mold Max® 10 השניה מוכנה.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6095.jpg)
מורחים שכבה שלישית של סיליקון RTV לתבניות Mold Max® 10.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6096.jpg)
מוסיפים לשכבה הרביעית של הסיליקון Mold Max® 10 פיגמנט לסיליקון SilcPig ומסמיך לסיליקון Thi-Vex II. מורחים שכבה זו כדי להוסיף תמיכה לתבנית הסיליקון ולמלא זוויות שליליות (אנדרקאטים).
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6097.jpg)
לאחר שבונים לתבנית הסיליקון Mold Max® 10 את מעיל התמיכה (בעל מספר חלקים) מפוליאוריתן קשיח למריחה Plasti-Paste® II, ממקמים אותה במכונה ליציקה ברוטציה (Rotational Molding).
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6098.jpg)
מטים את התבנית במכונת הרוטציה כך שניתן יהיה יצוק אליה את שרף היציקה.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6099.jpg)
שופכים שרף פוליאוריתן ליציקה ברוטציה Smooth Cast Roto®.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6100.jpg)
מורחים את הפוליאוריטן Smooth Cast 65D® הנוזלי במברשת במקומות בהם קיימים פרטים עמוקים.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6101.jpg)
מטים את התבנית במכונת רוטציה כך שהפוליאוריתן הנוזלי יגיע לכל האזורים בתבנית.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6102.jpg)
חוזרים על התהליך מספר פעמים עד שמתקבלת מעטפת יציבה ועבה מספיק של פלסטיק (Skin) על גבי פנים התבנית.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6103.jpg)
לאחר שפוליאוריתן ליציקה בסיבוב Smooth Cast Roto® מתמצק לחלוטין, מורידים את מעיל התמיכה.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6104.jpg)
בתמונה זו, בה הסירו רק את חלקי מעיל התמיכה של חצי מתחתית המודל והחצאים העליונים של הכנפיים, ממחישה עד כמה תבנית זו מסובכת.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6105.jpg)
מסירים את מעיל התמיכה מחצי אחד של ראש הנשר.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6106.jpg)
מסירים את מעיל התמיכה מחצי ראש הנשר וחושפים את היציקה. היציקה העתיקה במדוייק את כל פרטי פסל העץ המקורי.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6107.jpg)
מבט מקרוב על החצי השמאלי של ראש הנשר בתבנית סיליקון RTV . תמונה זו ממחישה אילו פרטים קטנים מסוגל סיליקון Mold Max® 10 להעתיק.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6108.jpg)
השוקעה מחשבה רבה בהכנת מעיל התמיכה. בנו אותו ממספר רב של חלקים כדי להתמודד עם אנדרקאטים ו'נעילה' של המעיל.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6109.jpg)
בתמונה זו ניתן לראות את היציקה כשהיא בתוך תבנית הגומי סיליקון Mold-Max ומעיל התמיכה מפוליאוריתן Plasti-Paste II.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6110.jpg)
כאן ניתן לראות את הפרטים שעל הכנף.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6111.jpg)
אפילו התבנית של הכנף היא מעניינת!
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6112.jpg)
מבט על - בתמונה זו ניתן לראות איך החצי התחתון של הכנף מתחבר עם צד הנשר.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6113.jpg)
במקרה זה היה צריך גם להכין "פקק" כדי למלא את החלל מתחת לכנף.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6114.jpg)
מבט על פקק הסיליקון, לאחר שהסירו ממנו את מעיל התמיכה הפנימי שלו.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6115.jpg)
יציקת הפוליאוריתן Smooth Cast® 65D הגמורה היא חלולה אך חזקה ושוקלת אחוז קטן ממה שהייתה שוקל יציקת ברונזה, גבס ואפילו פסל העץ המקורי.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6116.jpg)
מבט מבקרוב על יציקת הפוליאוריתן הקשיח Smooth Cast® 65D.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6117.jpg)
הלקוח שהזמין את העבודה הזמין גם גרסת ברונזה של הפסל.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6118.jpg)
את מודל השעווה שעליו יצקו את הברונזה הכינו באותה תבנית.
![](/Cermat2013/UploadFiles/PGallery/6119.jpg)
מבט מקרוב על יציקת הברונזה. ניתן לראות שהיציקה העתיקה את כל פרטי המודל המקורי.