שימוש באפוקסי בחומרים מרוכבים EpoxAmite® 100 וסיבי פחמן להכנת חלקים מחומר מרוכב בלמינציה- שיכוב ידני.
בתעשיית מכוניות הביצועים מכינים חלקים רבים מחומרים מרוכבים. בדים משריינים (בדי זכוכית, בדי קבלר וסיבי קרבון) משולבים עם אפוקסי EpoxAmite כדי ליצור חלקים חזקים מאוד וקלים בשיכוב ידני
מכינים את המודל המקורי עבור תהליך הכנת התבנית. המודל הינו חצי מכנף ספוילר עבור מכונית.
מרססים שכבת ג'לקוט על בסיס אפוקסי (Gel Coat) על המודל.
מכינים לג'לקוט תמיכה מסיבי זכוכית ספוגים בשרף אפוקסי. במקרה זה משתמשים בבד זכוכית לא ארוג.
משתמשים בצינורות PVC כדי לספק תמיכה נוספת לתבנית.
כך נראית התבנית הגמורה, לפני הכנת שקית הואקום.
מכינים את מחסניות סיליקון להתזה EZ~Spray® Silicone 20 .
מחברים את מחסנית הEZ~Spray® Silicone 20 אל אקדח להתזת סיליקון EZ~Spray® Jr. Gun.
מורידים מהמיקסר הסטטי את הראש המרסס. ויוצקים את הסיליקון מסביב לתבנית כדי להכין מסגרת אטימה.
לאחר שיוצרים אטימה, מחברים מחדש את הראש המרסס על גבי צינור הערבוב. כעת אפשר להתחיל לרסס את הEZ~Spray® Silicone 20.
מרססים שכבה דקה של EZ~Spray® Silicone 20 על גבי התבנית באופן אחיד.
מרססים עוד סיליקון להתזה EZ~Spray® Silicone 20 על גבי התבנית ומעבים את שכבת הסיליקון באופן אחיד.
מניחים חתיכה קטנה של אריג תמיכה על גבי הסיליקון כשהוא במצב דביק Tacky כדי לחזק את האזור שבו יהיה המחבר לפיית הואקום.
מרססים עוד EZ~Spray® Silicone 20 על גבי התבנית כולל על אריג התמיכה.
סיליקון EZ~Spray® Silicone 20 הוא חזק במיוחד ועמיד בקריעה גם בעוביים קטנים. שקית הוואקום הגמורה הינה בעובי של כ-6.4mm.
מציירים חץ אדום על התבנית ועל שקית הוואקום כדי שיהיה קל לזהות את מיקומה הנכון בעת הצבתה מחדש.
גוללים את שקית הואקום מעל גבי התבנית. הסיליקון הוא גמיש וישמור על צורתו.
עושים חתך קטן בחתיכת האריג ומכניסים את המחבר לצינור הואקום.
שקית הואקום עם החיבור לואקום מוכנים.
מורחים חומר הפרדה על פני התבנית. לפני הכנת החלק יש גם לנקות ולהבריק את התבנית. כך גימור החלק יהיה מבריק ביותר.
גוזרים את בדי הפחם לגודל הרצוי.
מניחים שכבה אחת של בד הפחם על התבנית.
בהכנת החלק הזה השתמשו באפוקסי EpoxAmite , ניתן להשתמש באפוקסי CR-80 של חברת סיקה גרמניה. חומרים אלו הם בעלי צמיגות נמוכה ומסוגל להספיג בקלות סוגים רבים של אריגים וסיבים.
ממקמים את בד הפחם בתבנית.
מודדים את החומרים בעזרת משאבות מכויילות מראש. לחיצה אחת על המשאבה מחלק A היא הכמות הנכונה עבור לחיצה אחת מהמשאבה של חלק B.
מודדים לכוס את חלק B.
מערבבים ביסודיות את שני החלקים. חשוב לגרד את צידי מיכל הערבוב ואת התחתית מספר פעמים כדי לוודא ערבוב טוב.
שופכים את האפוקסי להספגה הEpoxAmite על משטח בדי הפחם. יש להשתמש במספיק חומר כדי להרטיב ולהספיג כראוי את כל הבד.
מורחים אפוקסי להספגה EpoxAmite בעזרת מברשות ורולרים.
האפוקסי מרטיב בקלות את בד סיבי הפחמן.
מניחים שכבות נוספות של בד קרבון בין השכבות מורחים שכבה נוספת של אפוקסי להספגה EpoxAmine בכל פעם.
מניחים על בד הקרבון המסופג בד קילוף Peel ply.
לאחר מכן, מניחים ניילון מחורר
מניחים מחדש את שקית הוואקום.
מסדרים את מסגרת האטימה מהסיליקון על התבנית כדי לוודא אטימה מלאה ומיקום נכון של השקית.
מחברים את צינור הואקום לחיבור בשקית הסיליקון.
משאבת הואקום צריכה להיות מסוגלת למשוך 29 אינטש כספית ( 0.973Bar).
הואקום לוחץ על החלק ומוציא ממנו את בועות האוויר שנקלעו במהלך ההספגה.
התבנית נשארת תחת הלחץ של הואקום על מנת לשחרר את כל האוויר מהחלק. נותנים לאפוקסי להספגה להתמצק תוך כדי הפעלת הואקום כדי למנוע פגמים בחלק.
לאחר ש אפוקסי להספגה EpoxAmide התמצק לחלוטין ניתן להסיר את שקית הEZ~Spray.
גוללים את שקית הואקום מעל גבי התבנית. לאחר מכן ניתן לאחסן אותה עד לשימוש הבא.
מורידים את בד הקילוף ואת הניילון המחורר מהחלק.
מוציאים בעדינות את החלק מהתבנית.
מוציאים בעדינות את החלק מהתבנית.
הצורה הגאומטרית של התבנית הועתקה במדוייק לחלק מסיבי הפחמן.
ל אפוקסי להספגה EpoxAmite (לאחר התמצקות מוחלטת) יש תכונות פיסיקאליות מצויינות וביצועים מעולים. ניתן לשייף, לעצב, לחרוט, לקדוח, להדביק ולצבוע אותו!
כנף סיבי הפחמן הגמורה, מותקנת על אחורי המכונית.
כנף סיבי הפחמן הגמורה, מותקנת על אחורי המכונית.